E-TİCARET FARKINDALIK ZİRVESİ


MUTSO ev sahipliğinde, Ideasoft Yazılım çalışmalarıyla, MUTSO üyeleri ve Muğla özel sektörüne yönelik E-Ticaret Farkındalık Zirvesi düzenlendi.

Ideasoft Yazılımın, E-Ticaret konusunda farkındalık yaratmak amacıyla, Muğla Ticaret ve Sanayi Odası (MUTSO) üyelerine ve Muğla özel sektörüne yönelik düzenlediği E-Ticaret Farkındalık Zirvesi, 13 Aralık Çarşamba günü Muğla Barosu Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi. Zirveye MUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Karakuş, Başkan Yardımcıları Mustafa Ercan ve Mehmet Dişcigil, Meclis Üyesi Selma Ünal, Yönetim Kurulu Üyesi Salih Atayolu, Muğla Odaları ve Borsa Akademik Danışmanı Prof. Dr. Mehmet Marangoz ve Kadın Girişimciler Kurulu İl İcra Komitesi Başkanı Yrd. Doç. Dr. Aslı Karataş başta olmak üzere, yaklaşık 90 MUTSO üyesi ve özel sektör temsilcisi katıldı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan MUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Karakuş, “Odamız ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) olarak, ticaretin dijitalleşmesini yürekten destekliyoruz. Sektörlerin rekabet gücünü arttıracak politikaların tasarımında da önemli çalışmalar yürütüyoruz.” dedi.  Başkan Karakuş şunları kaydetti: “E-ticaret, sınırlı bir alanda değil, tüm sektörlerde büyümek isteyen KOBİ’lerimizin kaçırmaması gereken bir fırsat. Buradan tüm Türkiye’ye, tüm dünyaya ulaşmak mümkün. Müşteriler e-ticarete geçerken, geleneksel yöntemlerde takılıp kalan firmaların ayakta kalma şansı yok. Yeni teknolojilere uyum sağlamak için iş yapma biçimlerimizi değiştirmemiz gerekiyor. E-ticaretin kurallarına uygun hareket etmemiz gerekiyor. Her tür değişime ayak uydurma becerisini gösteren KOBİ’lerimiz, teknoloji devrimine de uyum sağlayacaktır.”

Türkiye’nin e-ticaret konusunda henüz yolun başında olduğuna vurgu yapan Başkan Karakuş, rakamlara dikkat çekti. Karakuş, “Toplam perakende ticaretin sadece yüzde 2’si elektronik mecradan yapılıyor. Her 10 kredi kartından sadece 1,2’si internetten alışveriş için kullanılmış. Gelişmiş ülkelerde ise online perakendenin toplam içindeki payı yüzde 7-8’lere ulaşıyor. Bugün için gerideyiz ama aradaki farkı hızla kapatabiliriz. İnternet bağlantısı yaygınlığı, kalitesi ve akıllı telefon kullanım oranlarında batı ülkelerine benziyoruz. Ülkemiz nüfusunun yüzde 90’ı mobil bağlantıya sahip. Peki internette ne yapıyoruz? Çok laf, az iş üretiyoruz. Facebook kullanıcı sayısında 6’ncıyız. Instagram kullanıcı sayısında 4’üncüyüz. Ancak internetin sunduğu fırsattan tam olarak faydalanamıyoruz. Neden böyle? En önemli nedenlerin başında güven eksikliği geliyor. Dünya Değerler Anketi’ne göre, başka insanlara güvenirim diyenlerin oranı Türkiye’de yüzde 8, ABD’de yüzde 37, İsveç’te yüzde 63. Bizdeki bu güvensizlik e-ticaretin gelişmesini engelliyor. İnsanlar kredi kartı bilgilerini online mecrada paylaşmak, tanımadığı satıcıdan ürün almak istemiyor. Gümrük ve Ticaret Bakanlığımızın güven damgası uygulaması, bu sorunu çözmek noktasında doğru bir araç diye düşünüyorum. İnşallah kamu ve özel sektör işbirliğiyle bu alanda dünyanın önde gelen ülkeleri arasına gireceğiz.” ifadelerine yer verdi.

Başkan Karakuş’un ardından kürsüye gelen Ideasoft Ege Bölge Yöneticisi Doğan Kılıç, e-ticaretle gelir elde etmenin yolları, ödeme yöntemleri, dijital pazarlama ve e-ticarette hukuki boyut konularında açıklamalarda bulundu. E-ticaretin sağladığı artı değerler ve e-ticarette sık yapılan hatalara ağırlık veren Kılıç, katılımcıların sorularını yanıtladı.

133

Haber görselleri