MUĞLA’NIN DEĞERLERİ COĞRAFİ İŞARETLER ZİRVESİNDE


ATO ev sahipliğinde düzenlenen Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi’ne katılan MUTSO, Coğrafi işaret başvurusunda bulunduğu Muğla ürünlerini tanıttı.

Ankara Ticaret Odası (ATO) ev sahipliğinde düzenlenen Coğrafi İşaretli Ürünler Türkiye’nin her yerinden stant açan katılımcılar ile gerçekleştirildi. Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Ankara Valisi Ercan Topaca ve ATO Başkanı Gürsel Baran başta olmak üzere geniş bir izleyici kitlesinin katılımıyla gerçekleştirilen zirvenin açılışında TOBB Yönetim kurulu Üyesi ve Muğla Ticaret ve Sanayi Odası (MUTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Karakuş’ta yer aldı. MUTSO ayrıca açtığı stant ile Muğla’nın yöresel ürünleri olan Coğrafi İşaret başvurusunda bulunulan  Muğla Saraylısı, Muğla Tarhanası, Muğla Köftesi, Muğla Beyazı Mermeri, Ortaca Limonu, Dalyan Narı, Kavaklıdere Cevizi, Gökova Susamı, Datça Nurlu Bademi ve Ula Sarımsağının tanıtımını gerçekleştirdi.

Zirvenin açılış konuşmasını yapan TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu coğrafi işaretin önemine değindi.  Hisarcılıoğlu şunları kaydetti: “Allah bize müthiş bir girişimci ruh ve müthiş bir coğrafya vermiş. Her şehrimizden, ilçemizden, beldemizden zenginlik fışkırıyor. El emeğinden tut, yiyeceğine, içeceğine kadar 3 binden fazla yöresel ürünümüz, yöresel marka değerimiz var. Şimdi bu marka değerlere hakkını vermemiz gerekiyor. Coğrafi işaret meselesini ülke olarak sahiplenmek zorundayız. Biz bu işin önemini geç fark ettik. Geçmişte kendi malımıza sahip çıkamadık. Ancak son 10 yılda bu alanda çok önemli başarılar sağlandı. Şu an tescil edilmiş 204 coğrafi ürünümüzün yüzde 35’i, süreci devam eden 300 ürünün de yüzde 45’inin başvurusu yerel Oda-Borsalarımız tarafından yapıldı. 3 ürünümüz AB’de tescil edildi. 8 ürünümüz de tescil sürecinde. Bunların da büyük bölümü Oda-Borsalarımız tarafından yürütülüyor. Ben bu nedenle bütün Oda-Borsalarımızı yürekten kutluyorum. Şimdi önümüzdeki dönemde en önemli konu coğrafi işaretli ürünlerin doğru yerde, doğru şekilde üretilmesi ve bu işin denetimi.  Bunların hepsini yapıyoruz.  Burada önemli olan şu. Kültürümüzde çok güzel bir öğüt var.: ‘Birlikte rahmet bereket, ayrılıkta azap vardır’ diye. Biz bu yola girdik. İnşallah kamu özel sektör bir ve beraber olarak çalışmaya devam edersek kısa sürede çok önemli mesafe kaydedeceğimize inanıyorum. Atamızdan miras kalan her değeri, dünya ile buluşturacağımıza inanıyorum” dedi.

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci ise konuşmasında, dünya pazarlarında coğrafi işaret tescilli ürünlerin, eşdeğerine göre 2,2 kat daha pahalıya satıldığını belirterek, “Türkiye’de coğrafi işaretli olma kapasitesine sahip ürün sayısı, Avrupa Birliği toplamından daha fazla” ifadesini kullandı. Tüfenkci, şöyle devam etti: “Yöresel ürünler ile coğrafi işaretli ürünlerin birbirinden ayrılması gerekiyor. Yöresel ürünler, farklılıkları, kaliteleri ve üretimlerindeki tekillikleri ile ön plana çıkarlar. Bizde ekmeğin, tarhananın, reçelin, peynirin sayılamayacak kadar çeşidi vardır. Coğrafi işaret ise belirli bir bölgeden kaynaklanan bir ürünün, sadece o bölgede bulunabilecek karakteristik özellikler taşıdığını ifade eden ad ve işaretlerdir. Bunlar tarım ürünleri olabildiği gibi el sanatları, maden, değerli taşlar ya da yöresel yemeklerden de oluşabilen anonim değerler olabilir. Bir ürünün coğrafi işaret almış olması, ürünün tüketicisi için ürünün sadece kaynağını, karakteristik özelliklerini değil, karakteristik özellikleriyle coğrafi alan arasındaki bağlantıyı gösteren ve tüketi̇len ürünü garanti̇ altına alan bi̇r nevi̇ kali̇te tesci̇li̇di̇r.”

 Açılış konuşmalarının ardından stantları ziyaret eden heyet, MUTSO standında Muğla Tarhanası ve Muğla Saraylısının da tadına baktılar.

143 Görüntülenme

Haber görselleri