T.C Devlet Demiryolları Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğünden Birliğimize iletilen yazıda, müşterilerin taşıma taleplerinin
belirtilen süre içerisinde Müşteri Talep Yönetim Sistemi (MTYS) üzerinden iletmeleri gerektiği vurgulanmış olup, yapılacak taşıma
sözleşmesi çerçevesinde müşteri kaynaklı tren iptallerinde oluşacak ücretlerin tahakkuk ettirileceği ve bu iptallerin mali etkilerinin
müşterilere bildirileceği ifade edilmiştir.
Konuya ilişkin olarak müşteriden kaynaklanan tren iptalleri için TCDD Genel Müdürlüğüne ödenen ücretlerin, 2026 yılında
müşterilerden tahsil edilmesine başlanacağı, periyodik olarak gönderilen verilerin ve 2025 yılında uygulama koşullarının
değerlendirilmesi ve belirlenmesi amacıyla 2025 yılının Nisan, Ağustos aylarında ve son olarak 12 Aralık’ta geniş katılımlı toplantı
yapılacağı belirtilmiştir.
EK: Devlet Demiryolları Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü (3 sayfa)
33