Emlak ve Motorlu Kara Taşıtları Alanında MYK Mesleki Yeterlilik Belgelerinin Yenilenmesi Hakkında

Muğla Ticaret ve Sanayi Odası işbirliğiyle TOBB MEYBEM Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş ile gayrimenkul ve ikinci el araç alım satım işlemi yapmak isteyen kişilere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi sınav ve belgelendirme hizmeti verilmektedir. 17UY0298-4/00 Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı, 17UY0299-5/00 Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu, 17UY0332-4/00 Emlak Danışmanı ve 17UY0333-5/00 Sorumlu Emlak Danışmanı ulusal yeterliliklerindeki MYK Mesleki Yeterlilik sınavlarında başarılı olarak belge almaya hak kazanan adayların belge geçerlilik süreleri 5 yıldır. Bu kapsamda 2018 yılında hizmet verilen ve belge almaya hak kazanan adayların belge geçerlilik süreleri bu yıl itibari ile peyderpey tamamlanacaktır.

Konuya ilişkin olarak Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik ve İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik uyarınca, bu alanda faaliyet gösteren üyelerin yetki belgesi sahibi olması ve yetki belgesini sürdürebilmesi için şirket sahibi ve çalışanların MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi sahibi olmaları gerekmektedir.

Gerek Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan denetimlerde gerekse bilgi sistemi üzerinden yapılan kontrollerde belge geçerlilik süresi dolan adayların, yetki belgelerinin iptal edileceğinden hareketle üyelerimizin mağduriyet yaşamaması adına odamız koordinasyonunda gerçekleştirilen sınavlarda başarılı olan adayların yenileme sürecini sağlıklı yürütebilmesi için Muğla Ticaret ve Sanayi Odası ile irtibat sağlanması önem arz etmektedir.

Muğla TSO Mesleki Yeterlilik Belgesi Yenileme için gerekli evraklar ekte yer almaktadır. Başvurunun Odamız MEYBEM Temsilciliğine gelerek veya Başvuru belgesini adayın kendisine ait ıslak imzalı şekilde doldurup renkli tarama ile metinozturk@mutso.org.tr adresi ile paylaşmanız gerekmektedir.

Ekte başvuru formunda yer alan Başvuru Talebi bölümünden “Yeniden Belgelendirme” kısmını işaretlemelidir.

Başvuru için atılması gereken belgeler;

1-Başvuru Formu

2-Nüfus Cüzdanı Fotokopisi

3-SGK Hizmet Dökümü, Bağ-Kur kaydı, Vergi Levhası (Adayın 5 yıl belge geçerlilik süresi içerisinde toplamda en az iki yıl veya son ay boyunca ilgili alanda çalıştığını gösteren SGK hizmet dökümü adayın e-devlet adresinden ‘’SGK Hizmet Dökümü’’ kısmından tüm dosyayı indirip tarafıma göndermesi gerekmektedir. Emlak Danışmanı ve Motorlu Kara Taşıtları alanında yenileme yapacak adaylar Bağ-Kur kaydı, Oto Alım Satım Üzerine Vergi Levhası göndermesi gerekmektedir.)

4-Ödeme Dekontu (300,00 TL yenileme ücreti ve 150,00 TL belge ücreti olacak şekilde toplamda 450,00 TL ödeme yapması gerekmektedir.)

 

Hesap Bilgilerimiz:

TOBB MEYBEM Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş (Devlet Teşviki Hesabı)

İŞ BANKASI AKAY ŞUBESİ

IBAN: TR57 0006 4000 0014 2011 1580 36

 

Ücret Yatırılması Hakkında Önemli Not:
Lütfen Ücretleri Yatırırken Alıcı Kısmına TOBB MEYBEM,  Açıklama Kısmına İse Ad-Soyad, TC Kimlik No Bilgilerini Yazınız.

 

Detaylı Bilgi İçin:

Metin ÖZTÜRK

İnsan Kaynakları ve Eğitim Birimi

Tel: 0 252 214 1122 Dahili: 103

e-mail: metinozturk@mutso.org.tr

263