TAŞINMAZ TİCARETİ YETKİ BELGESİ HAKKINDA DUYURU

Değerli Üyelerimiz,

6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun kapsamında, 5 Haziran 2018 tarih ve 30442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik hükümlerince; taşınmaz alımı, satımı ve kiralanması ile tapu işlemlerine aracılık eden, taşınmazla ilgili danışmanlık ve yönetim hizmeti veren işletmelere Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi alınması zorunluluğu getirilmiştir.

Yetki belgesi başvuruları; e-posta adı ve şifre ile Ticaret Bakanlığının web sayfasında yer alan Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi (TTBS) üzerinden yapılmaktadır.

İlimizde Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi üzerinden bilgi girişi yaparak başvuruda bulunan işletmeler, Ticaret İl Müdürlüğümüzce ziyaret edilmekte, durumlarının yönetmelik hükümlerine uygun olduğu tespit edilenlere yetki belgesi verilmektedir.

Anılan Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği 5 Haziran 2018 tarihi itibarıyla taşınmaz ticaretiyle iştigal eden, gelir veya kurumlar vergisi kaydı ile meslek odası kaydı bulunan ve halk eğitim merkezleri ya da Milli Eğitim Bakanlığınca yetkilendirilen meslek odalarınca verilen eğitim sonucunda taşınmaz ticareti ile ilgili sertifika almış olan tacirler ile esnaf ve sanatkârlardan Mesleki Yeterlilik Belgesi şartı aranmadan yetki belgeleri düzenlenmektedir.

Öte yandan Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi,  başvuru sahiplerinin bağlı bulunduğu odadaki sicil kayıtlarında yer alan bilgiler esas alınarak sistem tarafından otomatik olarak düzenlendiğinden, meslek mensuplarının yetki belgesi için başvuru yapmadan önce sicildeki unvan ve adres bilgilerini kontrol edip, varsa hatalı bilgileri düzelttirmeleri gerekmektedir.

https://ttbs.gtb.gov.tr/ web sayfasına girerek yetki belgenizi oluşturabilirsiniz.

Yukarıdaki şartlara haiz olmayıp, yetki belgesi almak isteyen üyelerimiz ve kişiler Odamıza gelerek Mesleki Yeterlilik Belgesi için başvuru yapabilir ve detaylı bilgi alabilirler.

Tüm üyelerimizin bilgisine önemle sunarız.

3192