Muğla’nın yöresel ve geleneksel ürünlerinin markalaşması amacıyla yapılan çalışmalarda başarılı sonuçlar alınıyor. Muğla’nın tescilli ürün sayısı 15’e yükseldi. Milas Zeytinyağı ise Avrupa Birliğinde coğrafi işaret alarak Muğla’nın AB Coğrafi İşaret alan ilk ürünü oldu.
Belirgin bir niteliği, ünü veya diğer özellikleri itibariyle bölgesi ya da ülkesi ile özdeşleşmiş bir ürünü gösteren Coğrafi işaretler, bölgelerin tanıtım ve imajına katma değer sağlamaktadır. Bu kapsamda Muğla’nın da ürünlerine ve değerlerine marka değeri kazandırma amacıyla Muğla kurum, kuruluş ve STK’ları tarafından önemli bir süreç başlatıldı. Muğla Ticaret ve Sanayi Odası (MUTSO)’nın da 2016 yılında hız verdiği markalaşma çalışmaları, il genelinde meyvelerini vermeye başladı. 2020 yılında 2’si MUTSO’ya ait olmak üzere, 5 Muğla ürünü coğrafi işaret aldı.
2020’de Cİ Alan Ürünler
Şubat 2020’de Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası çalışmalarıyla Seydiler Kilimi
Nisan 2020’de Muğla Ticaret ve Sanayi Odası çalışmalarıyla Muğla Beyaz Mermeri
Ağustos 2020’de Muğla Ticaret ve Sanayi Odası çalışmalarıyla Kavaklıdere Cevizi
Son olarak Kasım 2020’de Fethiye Belediyesinin çalışmalarıyla Fethiye Kaya Halısı ve Üzümlü Dastarı Coğrafi İşaret alarak tescillendi.
Ayrıca Milas Ticaret ve Sanayi Odasının tescilli ürünü Milas Zeytinyağı, Avrupa Birliğinden coğrafi işaret alan ilk Muğla ürünü oldu.
932